بهترین وکیل تهران | وکیل مجرب | وکیل

وکیل مجرب و بهترین وکیل تهران در گروه وکلای و امکان صحبت کردن با وکیل دادگستری

بهترین وکیل تهران | وکیل مجرب | وکیل

وکیل مجرب و بهترین وکیل تهران در گروه وکلای و امکان صحبت کردن با وکیل دادگستری

بهترین وکیل جرایم پزشکی

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۰۴ ب.ظ

وکیل جرایم پزشکی فردی است که برای شکایت از پزشک می توانید به آن مراجعه کنید. وکیل متخصص جرایم پزشکی چه خدماتی ارائه می دهد؟ در چه موردهایی بایست به وکیل متخصص پزشکی مراجعه کرد؟ جرایم پزشکی چه مواردی را شامل می شود؟

وکیل جرایم پزشکی چه کسی است؟

جرایم پزشکی جزوء جرایمی هستند که از قدیم تا کنون وجود داشته اند و امروزه به دلیل افزایش عمل های زیبایی و تنوع در نوع عمل های که توسط پزشکان اجرا می گیرند، میزان این جرایم اینگونه به مراتب بسیار بالا رفته است و چه بسیارند اشخاصی که از کوتاهی پزشکان در کار درمان به بیماریه دیگری مبتلا شده اند که بعضی مواقع این عارضه ها عواقب نافرجامی اینگونه برای اشخاص در بر داشته است.

بعضی از رویدادهای حقوقی در اثر خطاها و مشکلات پزشکی است که درصورتیکه ثابت شود که پزشک اشتباهی را مرتکب شده است باید در این باره پاسخگو باشد.

حال افراد زیادی از مردم که در دستخوش اینگونه خطاها و وکیل جرایم پزشکی قرار می گیرند قصد دارند مطالبه حق خویش هستند و از این رو نیاز به وکیل جرایم پزشکی متخصص وجود دارد.

قصورات پزشکی چه هست و شامل چه مواردی می گردد؟

قصور به معنای تقصیر پزشک وجود دارد که محتمل است در محدوده پزشکی با آنها دچار گردد. قصورات پزشکی عبارتند از

  • بی احتیاطی
  • بی دقتی
  • فقدان پیش روگیری نظامات دولتی
  • فقدان مهارت

هرکدام از موارد مذکور می تواند سبب قصور پزشک در کار درمان گردد. قصورات پزشکی بدین جهت رخ می دهد که پزشک مربوطه احتیاط های لازم را منظر ننموده است و به عبارت دیگر تخطی هایی است که وکیل اجرا داده است

درصورتیکه موارد مذکور رخ دهد پزشک معالج مرتکب خطا شده است که در فرم اثبات ملزم به جبران خسارت وجود دارد. اما گاهی اثبات قصورات پزشکی به سهولت مقدور نوجود دارد و اینجاست که نیاز به وکیل و مشاور حقوقی متخصص  در کار پزشکی وجود دارد تا با اثبات این کار بتوان جبران خسارت نمود.

جرایم پزشکی چه هست و شامل چه مواردی می گردد؟

جرم آن است که در ضابطه مجازات اسلامی برای آن مجازات منظر شده باشد و به عبارت دیگر مورد جرم انگاری قرار گرفته باشد .

در باب موضوعات پزشکی برخی از جرائم جرم انگاری شده است که اهم  این موارد عبارتند از:

  • سقط جنین
  • اصدار گواهی ضد واقع
  • افشای اسرار بیماران
  • خودداری از کمک به مصدومین

سقط جنین

سقط جنین  در اسلام و از عقیده شرعی ممنوع است.  و از این رو ضابطه اینگونه این کار را مورد جرم انگاری قرار داده است. ضابطه گذار در ماده 306 ضابطه مجازات اسلامی در باب سقط جنین اینگونه آورده است:

“جنایت عمدی بر جنین، هرچند پس از حلول روح باشد، طبق قصاص نیست. در این فرم مرتکب افزون بر پرداخت دیه به مجازات تعزیری مقرر در کتاب پنجم «تعزیرات» محکوم می شود.”

این ماده سقط جنین را جرم قلمداد نموده است و درصورتیکه پزشکی به سقط جنین مبادرت نماید از عقیده ضابطه مجرم و به مجازات تعزیری طبق عقیده قاضی و دیه جنین محکوم می گردد.

منظور از مسئولیت اخلاقی مسئولیتی است که قانونگذار برای آن تضمین اجرایی در عقیده نگرفته است و صرفا بین شخص و خدای او وجود دارد. در واقع هرجا که بحث از مسئولیت باشد یک جنبه اخلاقی اینگونه برای آن وجود دارد و اخلاق دستور می کند که اصلا کس حق ندارد ضرری به دیگری وارد آورد و همه انسان ها وظیفه به جبران ضررهایی هستند که به دیگران وارد می آورند.

مسئولیت قانونی زمانی به وجود می آید که شخص عملی را مرتکب شود که قانونگذار صریح به جرم بودن آن عمل در ضابطه کرده باشد لذا تا زمانی که فعلی را ضابطه منع نکرده باشد نمی توان مسئولیت قانونی بر آن بار کرد.

در فرق مسئولیت اخلاقی و قانونی قابل بیان است که مسئولیت اخلاقی به نیت و فکر شخص باز می گردد این در حالی است که در مسئولیت قانونی نیت و فکر شخص مورد عقیده نیست بلکه رفتار و عمل شخص مورد سنجش قرار می گیرد و تا زمانی که این فکر به عمل تبدیل نشود قابل مجازات نیست.

مسئولیت قراردادی و خارج از قرارداد

وکیل جرایم پزشکی بیان میدارد مسئولیت قراردادی زمانی به وجود می آید که فردی تعهدی را ضمن یک قرارداد بر عهده گیرد اما از اجرا آن شانه خالی کند در این فرم این شخص توانایی مسئولیت بوده و می بایست تعهد مورد عقیده را به اجرا برساند و یا خسارت وارده به طرف مقابل را جبران کند.

اما مسئولیت خارج از قرارداد یا غیر قراردادی زمانی است که هیچگونه قراردادی مابین دوجانب نباشد. مسئولیت غیر قراردادی مرتبط به نظم عمومی است و زمانی به وجود می آید که فردی قانون را نقض کند و در اثر این نقض قانون خسارتی را به دیگری وارد آورد نظیر فردی که به سبب بی احتیاطی در رانندگی طبق پیدایی خسارت می شود و بایست آن را جبران کند.

مسئولیت مدنی و کیفری

وکیل جرایم پزشکی در تشریح بند فوق بیان می دارد مسئولیت مدنی زمانی به وجود می آید که شخص تعهدی را نقض کرده باشد و اینگونه در مسئولیت مدنی اصولا ضرری به اجتماع وارد نمی آید بلکه این شخص است که دچار غبن می گردد و می بایست این غبن را از مسبب آن مطالبه کند. در مقابل مسئولیت کیفری زمانی به وجود می آید که شخص یکی از جرایم مصرح در ضابطه را مرتکب شود و در این شروط عمده مسئولیت شخص مجرم در مقابل جامعه است.

فرق دیگری که بین این دو نوع مسئولیت وجود دارد این است که در مسئولیت مدنی مقصود از این مسئولیت جبران غبن وارده به شخص است و جامعه در این مسئله مدعی نوجود دارد اما در مسئولیت کیفری مقصود جبران آسیب وارده به اجتماع است و شخص مجرم برای تشکیل آرامش در جامعه و تنبیه خود شخص مجازات می شود و اینگونه مجازات شخص مجرم جنبه پیشگیرانه نسبت به سایر مجرمین دارد.

https://ariadadyar.com/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۴
مرتضی اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی