بهترین وکیل تهران | وکیل مجرب | وکیل

وکیل مجرب و بهترین وکیل تهران در گروه وکلای و امکان صحبت کردن با وکیل دادگستری

بهترین وکیل تهران | وکیل مجرب | وکیل

وکیل مجرب و بهترین وکیل تهران در گروه وکلای و امکان صحبت کردن با وکیل دادگستری

هزینه طلاق توافقی

پنجشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۵۲ ب.ظ

هزینه طلاق توافقی: طلاق توافقی طلاقی جدایی است که در آن همه مسائل و تصمیم گیری ها به توافق زوجین صورت می پذیرد. و هر دو پس از توافق بر سر تمامی مسائل مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و برای طلاق توافقی اقدام می نمایند و وکیل طلاق خود را مشخص می نمایند تا به مراحل لازمه توسط آن طی شود.

هر درخواستی که توسط هر شخصی به دادگاه اعلام می گردد، نیازمند هزینه های مربوطه به دادرسی توسط آن فرد می باشد. همچنین پس از روی کار آمدن دفاتر الکترونیک قضایی، که بخش خصوصی محسوب می گردند نیز در مراحل ثبت و رسیدگی به دادخواست ها باید هزینه هایی را به منظور انجام خدمات این دفاتر متحمل شد. هزینه های دادرسی شامل هزینه های مالی و همچنین هزینه های غیر مالی میباشد. طلاق توافقی در دسته ی غیر مالی قرار میگیرد. هزینه طلاق توافقی، هزینه های مربوط به دادرسی را نیز شامل می گردد. می توان گفت که هزینه های مربوط به دادرسی از هزینه های عمده در ثبت درخواست طلاق به صورت توافقی تا ثبت طلاق در دفتر خانه ها می باشد.

همان طور که گفته شد طلاق توافقی یک خواسته غیر مالی نیز محسوب می گردد. در حال حاضر هزینه طلاق توافقی و هزینه دادرسی طلاق توافقی جمعا حدود 150 الی 160 هزار تومان محاسبه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه طلاق توافقی از مشاوره حقوقی و مشاوره حقوقی رایگان موسسه ما کمک بگیرید. کافیست که با ما تما حاصل فرمایید.

هزینه مشاوره طلاق توافقی

پس از ثبت دادخواست برای طلاق توافقی، دیگر هزینه ای وجود نخواهد داشت مگر مشاوره دادگاه. بعد از روی کار آمدن و تصویب قانون حمایت خانواده جدید، از طلاق توافقی بخش داوری حذف گشت اما به جای آن مشاوره برای طلاق توافقی اجباری گردیده است. در این صورت هم بخش مشاوره دادگاه بابت ارائه مشاوره هزینه ای را از زوجین دریافت می نماید. این هزینه در مناطق مختلف کشور و مجتمع های قضایی موجود در هر شهر با یکدیگر متفاوت می باشد و یکسان نیست. در حال حاضر هزینه مشاوره دادگاه برای طلاق توافقی در استان تهران 60 الی 80 هزار تومان برای هر زوج محاسبه می گردد.

هزینه ثبت طلاق توافقی در دفتر خانه

پس از دریافت گواهی عدم سازش زوجین و در ادامه صدور حکم طلاق، نوبت به هزینه دفتر خانه برای جاری شدن صیغه و ثبت طلاق می باشد. در حال حاضر تعرفه ثبت طلاق توافقی از نوع خلعی در دفترخانه طلاق ب ا ده درصدی که به حساب دولت واریز می شود 445 هزارتومان می باشد. در استان تهران با توجه به محل دفتر خانه مبلغی حدود 450 تا 550 هزار تومان محاسبه می گردد.

حق الوکاله وکیل طلاق توافقی

در صورت داشتن وکیل طلاق توافقی حق الوکاله وکیل را نیز باید در هزینه های طلاق توافقی منظور داشت. میزا ن این حق الوکاله وکیل بابت طلاق توافقی طبق آیین نامه تعرفه های حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری مبلغی توافقی فی ما بین وکیل و موکل می باشد. به همین دلیل برای انجام این کار هر وکیل با توجه به شرایط و تخصص خود و دیگر موارد قیمت متفاوتی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

ما با تجربه چندین ساله در فعالیت متمرکز دعاوی خانوادگی و با در اختیار داشتن برترین وکلای پایه یک دادگستری، حق الوکاله بسیار منصفانه برای انجام امور قانونی شما موکلین عزیز در نظر خواهیم داشت. هدف ما رضایت موکلین عزیز می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل و شرایط طلاق توافقی و اطلاعات جامع تر در خصوص هزینه طلاق توافقی کافیست با ما تماس بگیرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۲۰
مرتضی اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی