بهترین وکیل تهران | وکیل مجرب | وکیل

وکیل مجرب و بهترین وکیل تهران در گروه وکلای و امکان صحبت کردن با وکیل دادگستری

بهترین وکیل تهران | وکیل مجرب | وکیل

وکیل مجرب و بهترین وکیل تهران در گروه وکلای و امکان صحبت کردن با وکیل دادگستری

بهترین وکیل ارث

شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۵۳ ب.ظ

برای اینکه ارث به وارث برسد بایست مراحلی طی شود، نخست اثبات وارثیت با اهمیت است یعنی ثابت شود که آن ها وارث است و ارث بایست به آن ها تعلق گیرد. در مرحله ی بعد سهم الارث تعیین می شود.

وکیل ارثیه در تمامی  این مراحل حضور دارد و به نمایندگی از متوفی و وارث تمامی کارها را پیش می برد. یکی دیگر از کاربرد های وکیل ارثیه اینگونه این است که گاها پیش آمده که وراث از منظر عاطفی توانایی اجرا کار را ندارند، وکیل ارثیه این  کارها را اجرا می دهد. پس از طی کردن روند فوق انحصار وراثت به دادسرا واگذار داده می شود و دادسرا گواهی انحصار وراثت را صادر می کند.

با صادر شدن گواهی موجود، مشخص می شود که به هر شخص چقدر ارث می رسد و به عبارتی سهم  الارث هر شخص تعیین می شود.

اگر اختلافاتی اینگونه بین ورثه در مورد مسئله  ی انحصار وراثت پیش بیاید وکیل می تواند با دخالت خود این مسئله را حل کند.

ارث یا ترکه از منظر ضابطه مدنی

ارث: طبق ماده ۸۶۲ و ۸۶۳ ضابطه مدنی، ارث به معنای رسیدن مال و حقی از شخص پس از مرگش به بازماندگانش است.

ترکه: ترکه از مورث به جای می ماند و می رسد که توانایی دو زمینه منفی و مثبت است:

زمینه مثبت: حقوق و اموال و اینگونه مطالباتی که به وارث می رسد.

زمینه منفی: تعهدات و یا دینی است که در دارایی به جای مانده و ملزم به پرداخت است.

گاها پیش می آید که برخی از اشخاص تا اینکه اشخاص تحصیل کرده فکر می کنند به علت اینکه پدرشان دارایی بسیاری دارد پس بایست سهم هر یک از آنان را بدهد اما این باور، باور اشتباهی است.

ارثیه پس از فوت شخص محقق می شود و نکته ی حائز اهمیت در این است که تحقق ارثیه در وقت فوت می باشد نه حیات. اینگونه بعضی بر این باورند که دین مورث به وراثش منتقل می شود که این حقوق در کشوری مثل فرانسه وجود دارد.

اما در حقوق مملکت ایران دین مورث به وراثش انتقال داده نمی شود و دین شخص متوفی را از محل دارایی خود او پرداخت می کنند و وراثان هیچگاه تعهدی بیش از ترکه ندارند.

ایرانیانی مقیم خارج یعنی ایرانیانی که در مملکت خارجی زندگی می کنند و در مملکت خارجی اقامت دارند، ضابطه حاکم بر ارث آنان، ضابطه ایران است و حکومت متبوع خارجی نیست.

وکیل انحصار وراثت کیست؟

برای توضیح در این مسئله به ریشه مسئله می پردازیم. در تقسیم بندی ارث و پیرامون آن، به سه طبقه می توان عقیده کرد.

  • طبقه اول: پدر و مادر، زوجه و شوهر، اولاد و فرزندانشان
  • طبقه دوم: برادر و برادر و فرزندانشان
  • طبقه سوم: عمو، عمه، دایی، خاله و فرزندانشان

قانون مرتبط به ارث آمره  اند. برای فهم قانون آمره بایست قانون تکمیلی را دانست. قواعد تکمیلی قوانینی  اند که علیرغم این که در ضابطه آمده است شخص می تواند بر ضد آن توافق کند و توافقش معتبر خواهد بود اما آمره قوانینی هستند که نمی  توان بر ضد آنها توافق نمود.

اینگونه شخص متوفی نمی تواند یک نفر را از ارث محروم و یا حد سهم  الارث را تغییر دهد.

قانون انحصار وراثت و مالیات ارث مسائلی بسیار پیچیده است به همین سبب مستلزم فردی ماهر و کاربلد در این زمینه است.

محاسبه مالیات بر ارث

اگر مالی از فردی پس از فوت وی باقی بماند شامل مالیت می شود. حال پس از فوت شخص و رسیدن مالی از وی به فرزندانش یا ورثه، ورثه یا نماینده آن ها بایست ظرف ۶ ماه از وقت فوت متوفی به سازمان مالیاتی محل سکونت وی رفته و فهرست اموال و بدهی های او را گزارش دهند.

بعد از پر کردن فرم اظهارنامه، کارشناس مالیات اموال منقول و غیر منقول شخص فوت شده را قیمت گذاری می نماید و تمامی  ی بدهی های متوفی مثل مهریه، وام و.. را از آن کسر می کند و سپس بر با توجه به سهم  الارث هر یک از فرزندان مالیات بر ارث تعین می گردد.

حال طبق طبقه بندی که در آغاز آوردیم. اگر هر طبقه  ای از تقسیم ارث، تا اینکه یک نفر ورثه زنده باشد به طبقات دیگر اصلا ارثی تعلق نمی  یابد.

نکته: اگر شخص فوت شده یا ورثه  ی او تبع خارج باشد، دارایی وی که در ایران است شامل مالیات طبقه اول است.

ویژگی وکیل ارث

وکیل ارث، وکیلی است با مجرب و با تبحر در این زمینه که تمامی امورات مرتبط به ارث را اجرا می دهد، وکیل ارث با فن بیان خود با وضوحیت کامل شما را از سوال ها آگاه می سازد. اینگونه به بررسی پرونده ارثیه می پردازد و با تحلیلی جز به جز پرونده حق را به حق دار می رساند.

برای امورات ارثیه حتما از وکیلی مجرب که صرفا در این زمینه فعالیت دارد کمک بگیرید و مشاوره بخواهید.

جمع بندی

وکیل ارث فردی است مجرب و تبحر زیادی در این زمینه دارد و به تمامی مطالب قانونی اشراف کامل را داشته، مطالب قانونی در این محدوده اعم از کار حسبی، ارث فرزند خوانده، محرومیت از ارث و کلیه ی این موارد.

ارثیه را در وقت حیات شخص نمی توان مطالبه نمود و صرفا برای پس از فوت شخص وجود دارد. پس از فوت شخص ارثیه به وارث می رسد اما قبل از آن بایست ثابت شود که ارثیه به این شخص یا اشخاص تعلق دارد.

پس از اثبات، سهم  الارث تعیین می شود که تمامی این مراحل با حضور وکیل و نمایندگی او اجرا می شود، پس از موارد بیان شده انحصار وراثت توسط دادسرا فرم می گیرد و گواهی صادر می شود.

در فرم پیدایی مشکل اینگونه وکیل این مشکل را بر طرف می  نماید. وکیل نقش پررنگی را در دعاوی مرتبط به ارثیه ایفا می کند زیرا او با درایت و مهارت خود سوال ها مرتبط به ارثیه را به شیوه ای رفع و رجوع کرده که حق را به حق  دار رساند و این رسالت را به گونه ای درست اجرا می دهد که حق کسی پایمال نمی شود.

وکلا اشخاصی کارکشته و ماهرند که برای این مهارت تعلیم دیده اند و سال ها به تحصیل پرداخته اند. برقراری عدل از وظیفه ی با اهمیت تمامی وکلاست و وجود آن ها به این منظور است. وکلا هر کدام مهارت خود را دارند و هرکدام به تعداد پرونده هایی که در آن حل کرده اند و به نتیجه رسانده اند سنجیده می شوند، وکیل حقوقی تمامی این پرونده ها را اجرا می دهد.

اما وکیلی که تنها کار ها و امورات مرتبط به ارثیه است را اجرا می دهد برای انتخاب مناسب تر است، برای انتخاب وکیل به سابقه ی وی، تعداد پرونده هایی که به سرانجام رسانده، عقیده اطرافیان راجب وی و اینگونه لحن بیان و طرز صحبت او با شما توجه فرمایید تا بتوانید بهترین وکیل را برای کارهای خود انتخاب کنید زیرا او می تواند شما را طی روندی سریع به هدفتان برساند.

ارث و میراث مسائلی حساس اند که سالانه باعث نزاع خانوادگی، قتل خانوادگی، اختلافات خانوادگی شده اند پس عالی این است کار را به وکیلی ماهر و کاربلد بسپارید و از او مشاوره بخواهید تا از جمله این اتفاقات و اختلافات جلو گیری شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۲
مرتضی اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی